Insecurenya Seorang Perempuan

3:13 PTG 0 Comments A+ a-

Hello guys, tetiba nak tulis dua articles pulak hari so about perempuan main game. I do think ramai yang fikir perempuan main game adalah perempuan yang "kurang lawa" atau nerd. Guys, siapa korang nak kata perempuan uh lawa atau tak? I knew perempuan lebih suka tengok cerita Korean seperti Scarlet Heart Ryeo, The Legend of Blue Sea and Goblin. Nak tengok lelaki uh handsome and cerita yang sweet. Tapi tak semua perempuan begitu, ada je yang main game. Daripada simple game macam Candy Crush, COC sampai ke FIFA and DOTA. 

Macam mana eh perempuan nak bahagi masa dengan drama korea dia lah, make up dialah, shopping dialah and macam-macam lagi including assignment (if you are a student XD). Belum lagi masa nak spend dengan family, best friends and boyfriend. Boleh cakap perempuan ni hebat gak kan, sebab boleh multi tasking, thats why perempuanni patut tidur lebih lama daripada lelaki. Sorry lelaki if terasa, anda pun tak kurang hebatnya, pegang tanggungjawab as khalifah (ketua). Soo.. fair and square okey?

Perempuan terlalu cepat mudah insecure dengan perempuan lain especially bila lihat others more pretty and success. That's why diorang suka share atau mention nama husband and boyfriend diorang tentang relationship goals semua. Tetapi, tak ke diri ini sedar yang kita actually hebat juga, memang kalau asyik tengok orang lain, sampai ke hujung dunia pun takkan puas hati dengan diri sendiri. Takde manusia yang perfect tapi erti kebahagiaan uh terletak pada diri kita sendiri. Why? Takut orang mengata? Why sis seantero dunia, anda cantik, anda hebat dan tanpa anda, dunia ini tak lengkap. Jangan terlalu obses dengan orang lain tapi fikir how to a better person for your own future with your own way. 

Tak perlu takut dengan apa-apa, just be happy. Kita ada kawan, walaupun kita taktau sama ada kita boleh percaya atau tak,tapi why nak ragui? Perasaan ragu-ragu ni just menghancurkan erti keikhlasan dan kepercayaan. Kita tau Allah itu tahu apa terbaik untuk kita. Jika niat kita baik. Insya-Allah dipermudahkan.