Road To Final

12:11 PG 0 Comments A+ a-

Ramadan tiba lagi dan pada awal Ramadan ini Fira kena lalui examination. Scary rite? Check carry marks pun semua Alhamdulillah oke. Thanks for everyone who sudi to teach me yang serba tak tahu ini so for the final examination, mestilah study ye tak? This tips if come from me and this is my pengalaman, kalau nak sharing your pengalaman bolehlah komen kat bawah. Hehe.
Buat Nota and Latihan
Biasanya kalau Fira buat notakan, biasanya Fira tulis balik dalam buku yang Fira suka. Biasanya Fira akan beli buku tulis yang cantik covernya untuk dijadikan sebagai buku nota. Oleh disebabkan Fira terlampau childish, dia pergi beli buku yang bercoverkan Princess Aurora. Yup, walaupun tulisan Fira complicated, bak kata orang cam tulisan Thailand ( actually tulisan Fira tak buruk, tapi unik ) tapi still nota Fira akan jadi sangat sangat kemas dan mudah untuk difahami.
Study Daripada Pukul 3.00 pagi hingga ke Subuh
Untuk pengetahuan korang, waktu yang sangat-sangat tak baik untuk belajar ialah pada waktu 12.00 tengah malam kerana masa itu otak kita mahu berehat dan "aura" yang tak baik akan menganggu kita tanpa sedar so pe kata kalau kita bangun awal pagi untuk study. Percayalah ajaran ini akan berkesan especially for subjek yang memerlukan penghafalan. Betul tak?
Hasutan Demu Hasutan
Hasutan masa belajar mesti ada dan benda ni biasanya Fira panggil dia as Disturbance. Betullah, rasa macam bosan sangat masa study kalau kat rumah, mesti dia terus pergi search Facebook, Youtube, Instagram and macam-macam lagi untuk hilangkan bosan dan akhirnya hilang entah ke mana ( maybe ke laut atau ke langit ) so biasanya Fira still akan datang kampus untuk study dengan aman dan damai.

So let's doakan Fira untuk memperoleh keputusan yang cemerlang. Amin.